Arbeta på Örjanskolan

Jobba på Örjanskolan

Örjanskolan ligger i Ytterjärna, i en vacker och lantlig omgivning.
Hos oss går elever från förskoleklass upp till klass 12 och i dagsläget har vi ca 280 elever. I vår närhet finns många olika verksamheter såsom Ytterjärna Kulturcentrum och Robygge.
Här finns  seminariets park och vattendammar, Nibble gårds jordbruk och skog.
Bussförbindelser finns precis utanför, som passar till skolans tider.

Vi undanber oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Intervjuer för tjänsterna hålls löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan på jobb@orjanskolan.se
Klasslärare låg/mellanstadiet

Arbetsuppgifter
Vi söker klasslärare till 1-6. Vi söker dig som är lärare och som vill ta klasslärarskapet. Det innebär att
man har en grupp på ca 20-25 elever och att man själv undervisar i de flesta ämnena i klassen. Vi ser
tillsammans med dina kollegor på Örjanskolan. Uppdraget är på heltid och är en
tillsvidareanställning, vi tillämpar provanställning.

Kvalifikationer
Vi söker dig som:
- är behörig lärare, waldorfklasslärare är meriterande
- har ett stort engagemang för elevernas lärande och utveckling
- har förmåga att skapa goda relationer med eleverna
- har god samarbetsförmåga med medarbetare och vårdnadshavare
- har intresse av arbete med elever i behov av stöd

Personliga egenskaper

Lärare Kemi åk 7-12

Arbetsuppgifter

Vi söker en deltidslärare som är behörig inom kemi åk 7-12. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet och att du tycker om att utveckla waldorfpedagogiken tillsammans med dina kollegor på Örjanskolan. Tjänsten är en tillsvidareanställning, det är en ferietjänst och provanställning tillämpas.

Kvalifikationer

Vi söker dig som:

• är behörig lärare, waldorflärare i Ma/No är meriterande.
  • är van att undervisa i NO-ämnen utifrån en fenomenologisk/ goetheanistisk utgångspunkt
  • har ett stort engagemang för elevernas lärande och utveckling
  • har förmåga att skapa goda relationer med eleverna
  • har god samarbetsförmåga med medarbetare och vårdnadshavare
  • har intresse av arbete med elever i behov av stöd

Personliga egenskaper

Vi lägger stor vikt vid personliga förmågor. Som person är du engagerad och har lätt för att samarbeta med både barn och vuxna. Du är initiativrik, strukturerad, positiv, flexibel och tydlig. Vill du vara med och utveckla skolan tillsammans med oss är du välkommen med din ansökan!

Vi erbjuder:

- En skola i en i vacker miljö med stort fokus på arkitekturens och färgens betydelse för en god hälsa.

- En skola som har som mål att se varje elev och kollega som en unik och värdefull människa.

- En skola som värdesätter vikten av närodlad och ekologisk mat.

- En skola som aktivt arbetar med att förbättra vår arbetsmiljö, där friskvårdsbidrag är ett sätt att stötta i individens egen hälsa.

- En skola som värdesätter att ha bra arbetsförhållanden med stor grad av frihet, kollektivavtal finns.

Timvikarie

Vi söker att uppdatera vår vikariepool, så om du är sugen på strödda timvikariat är du välkommen med en ansökan!